Pengalaman Hiking in Fujhoushan Park Taipei, Taiwan



The park is located at the slope beside Xinhai Road and Wolong Road and is 105m above the sea level. It was formerly the Fujhoushan Cemetery but after being renovated into a park, the focus is on nature and ecological preservation. The park has rich ecology and beautiful scenery.

In the park, there is a hiking trail along which one can hear insects and birds chirping and enjoy the fresh air. There is also a pavilion on the way for visitors to rest and look at Mount Guanyin and Datunshan. In addition to being the best location to enjoy the full view of Taipei 101, it is also frequently visited by trekker and is an excellent location for an ecological learning journey.



Taman ini terletak di lereng di samping Jalan Xinhai dan Jalan Wolong dan berada 105 m di atas permukaan laut. Dulunya merupakan Pemakaman Fujhoushan, tetapi setelah direnovasi menjadi taman, fokusnya adalah pada pelestarian alam dan ekologi. Taman ini memiliki ekologi yang kaya dan pemandangan yang indah.

Di taman, ada jalur pendakian di mana orang dapat mendengar serangga dan burung berkicau dan menikmati udara segar. Ada juga paviliun di jalan bagi pengunjung untuk beristirahat dan melihat Gunung Guanyin dan Datunshan. Selain menjadi lokasi terbaik untuk menikmati pemandangan Taipei 101 secara utuh, tempat ini juga sering dikunjungi oleh trekker dan merupakan lokasi yang sangat baik untuk perjalanan belajar ekologi.



AlamatLane 195, Wolong Street, Da’an District, Taipei City, Taiwan 116
Buka 24 jam

No comments